Saturday 6 August 2011

bahuluku~


makin dikejar makin lari,
makin cair makin dinikmati
sudah hilang bulat bersegi
jadi jugak bahulu ku ini

yeay!!!!

1. buat sfera dgn segment 73





2. Hemisfera : 0.5



3. Click right. Click on Convert to Editable Poly - Pilih Polygon

4. Click right on perspective kt atas belah kanan tu dan pilih Edges Faces. Tukar pandangan to left. Pastu, Select semua bahagian bawah poligon tuh..





5. Select R (select&non-uniform scale).



6. Besarkan bahagian tersebut dan ia akan kelihatan seperti ini :



7. Kemudian, tinggikan sikit bahagian tersebut dan select Editable poly - Edge



8. Pastu, click on  Ring


9. Selepasnya,click on empat segi sebelah connect dan tukarkan
*segment : 2
*pinch : 25
*slide : 0



10. Then click on modifier list and choose FFD (cyl)



11. Go to FFD Parameters and change Dimensions to:
*slide : 16
*radial : 4
*height : 4



12. pastu tukar perspective view kpd orthographic view utk lebih jelas.



13.Then adjust control points..





adjust punyalah adjust sampailah jd macam dibawah nih..





14. Then, gi modifier list again and pilih turbosmooth..



15. akhirnya, kita click M atau pon Material Editor utk tukar texture objek seakan2 bahulu sebenar
haaha..









yeay!!!
da siap pon..

kreadit to my dear classmate : Fiqq..
kau mmg best dowh~ thanks a lot

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...